środa, 29 października 2014

Po drugie linki

Kiedy mówimy o pozycjonowaniu bardzo wiele możemy usłyszeć na temat właściwego doboru słów kluczowych. Oczywiście analiza oraz dobór słów kluczowych jest bardzo ważny i nikt tego w żaden sposób nie deprecjonuje. Jednak niemniej ważne są linki. To również drogowskazy, które zdają się prowadzić do danej strony. To drogowskazy, które są w nas stanie poprowadzić zarówno wtedy, kiedy pobłądziliśmy całkowicie - zamieszczane masowo na wielu różnych przypadkowych stronach(to dosyć rzadkie i raczej mało opłacalne) jak też wtedy, kiedy kręcimy się wokół danego tematu (na stronach o powiązanej treści). To zdecydowanie częstsza praktyka. To oczywiste bowiem, że osoba interesująca się danym produktem czy usługą będzie ich poszukiwała na stronach o podobnej treści. Nie szukamy więc sklepów klientów, a otwieramy się na tych docelowych. Z tego powodu częstą praktyką jest jednoczesne posiadanie strony i prowadzenie bloga o podobnej treści – to jest właśnie pozycjonowanie Gliwice. Oczywiście nie jesteśmy skazani tylko na siebie. Możemy podpiąć się także pod blogi i strony osób zajmujących się podobną działalnością. W internecie handel wymienny jest nad wyraz popularny i bardzo też dobrze się sprawdza. Powinniśmy w ogóle być aktywni w sieci. Warto zamieszczać także linki do strony na często uczęszczanych portalach społecznościowych, jak również na forach, kafeteriach itp. itd.  

Po pierwsze słowa kluczowe

Jeśli będziemy się trzymali analogii dobrej lokalizacji, to pozycjonując stronę powinniśmy pomyśleć o wskazówkach dla użytkownika, dzięki którym będzie mu łatwiej dotrzeć do danej strony. W przypadku wirtualnej rzeczywistości takimi wskazówkami, prowadzącymi do danej strony, są odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Słowa kluczowe są to bowiem słowa, które użytkownik najczęściej wpisuje w wyszukiwarkę, szukając informacji o konkretnym produkcie czy usłudze. Zadaniem pozycjonera jeśli rozliczamy pozycjonowanie Kołobrzeg, jest więc dokładne przeanalizowanie tych słów, dobranie słów bliskoznacznych oraz wybór tych najczęściej używanych przez użytkowników. Stopień trudności jest w tym przypadku zależny od profilu danej działalności oraz jej popularności. W tym przypadku wbrew pozorom im mniej popularna dana działalność tym lepiej. Istnieje bowiem mniejsze ryzyko, że będziemy się zmagali z bardzo dużą konkurencją, jeśli zajmujemy się przykładowo produkcją jadalnych przyborów do pisania. Wówczas bowiem słowa kluczowe związane z tą tematyką są bowiem zarezerwowane praktycznie tylko dla nas. To, czy znajdziemy zainteresowanych tego typu produktami to już zupełnie inna sprawa. Jeśli jednak zajmujemy się bardziej typową i też bardziej popularną działalnością, to będziemy się musieli o wiele bardziej nagłowić. 

środa, 1 października 2014

Dobre miejsce to podstawa


Pozycjonowanie stron jest usługą, która cieszy się bardzo dużą popularnością. Na czym ono polega? Pozycjonowanie stron to sekwencja czynności, które należy wykonać, aby dana strona znalazła się na możliwie najwyższej pozycji po wpisaniu w wyszukiwarkę (najczęściej Google) określonego hasła. Wydaje się to bardzo proste. W czym tkwi haczyk? Dzięki temu producent danego produktu np. mebli zwiększa swoją szansę na to, że klient dotrze do niego w niezwykle prosty sposób. Prowadzi bowiem do niego prosta droga. Dzięki pozycjonowaniu o wiele łatwiej jest bowiem znaleźć stronę danego producenta i dowiedzieć się o jego działalności. Nie możemy jednak zapominać o konkurencji. Rolą dobrego pozycjonowania jest to, aby to właśnie dana strona znajdowała się na samym szczycie wyników wyszukiwania, wyprzedzając tym samym konkurencję. Jeśli strona jest dobrze zrobiona i klient znajdzie na niej interesujący go produkt czy usługę oraz atrakcyjną ofertę, to nie będzie już szukał dalej i przeglądał kolejnych stron. Dobra lokalizacja jest niezwykle istotna zarówno w świecie realnym jak i wirtualnym. W jednym i drugim przypadku przedsiębiorcom zależy na tym, aby klienci trafili właśnie do nich i skorzystali z ich usług.